Fjäderpennan

lördag 19 februari 2011

Skriv lite om dig själv.Det gjorde jag men...vaddå 500 tecken??

Jo,jag är väl en aning tillbakadragen...hm,lite udda,sägs det ibland. Jag har fått höra att jag har ett hjärta av guld och det har jag kanske och jag älskar djur och tycker om att vandra i skogarna och uppleva min stund här på Jorden. Sen är jag tystlåten men har väldigt mycket funderingar och mina intressen är tex konst i olika former men när jag målar själv bryr jag mig inte om andras konst för då tappar man man nog bort sig själv.
Poesi,böcker,livsfilosofi och jag hoppas på ett djup hos varje människa,ett djup och en insikt som kan föra oss framåt mot en bättre värld. För allting börjar i ditt eget hjärta.
Man ska försöka bli den som det är meningen att man ska vara. Man ska försöka göra det bästa av de möten och möjligheter som kommer i din väg.Man ska försöka vara glad och tänka positivt.Men jag är inte så bra på det sistnämda...inte alltid.... eftersom man känner först. SEN tänker man. Och ibland har det svårt att lära sig det där. Men jag tror på det goda och jag har i hela mitt liv trott på detta självklara att man ska följa sitt hjärta.
Sedan gör kanske livet plötsliga svängningar och man kanske måste ifrågasätta sina ideal igen och igen.

Men man ska behandla sina medvarelser så som du själv önskar bli behandlad.Älska din nästa såsom dig själv och din nästa ÄR DJUREN OCKSÅ.Vi kan inte vara stolta över oss själva om vi behandlar vår Nästa illa.Och vi plågar,exprimenterar,jagar,uttnyttjar och äter våra närmaste vänner som delar denna vackra pärla i det stora blå med oss.
Jag tycker inte om religioner,men andlighet är det viktigaste av allt.Bejälade djur,en besjälad sammansatt natur är en självklarhet och vi människor har mycket att lära oss. Våra egon styr och runtom oss dör både djur och natur och snart är allt försent.Men allt börjar i ditt eget hjärta.
Som alla andra så kan jag vara lite taggig ibland,nästa dag blödig och mjuk. Jag har fått höra att jag är känslig,drömsk,praktisk,ovanlig,snäll och sen en bitsch,häxa och ja...hora,ängel och madonna. Jag tror nästan jag är som en helt vanlig människa faktiskt.Ibland har jag också fått komplimanger och det behöver vi nog alla ibland.Men kanske är den tiden för längesen förbi och inte ens det skrämmer mig. Det som skrämmer mig mest av allt är inte längre detta att..."när alla stjärnor slocknar"...utan att förlora sig själv.
Det är därför jag skriver i denna blogg.För de skrivna orden kan göra underverk men inte vet jag vilka vägar jag kommer att gå eller hur det ska sluta.
                                                                     Men jag hoppas det ska bli spännande.

                                                                                                                 

                                                        
Skriv lite om dig själv,stod det.Man ska ha lite information om sig själv. Detta är vad jag skrev. Men det blev för många tecken där...men dock inte här.                                                           



                                                                                                           .

Inga kommentarer:

Det var en gång....

En sanning