Fjäderpennan

tisdag 5 april 2011

.......always living next door to Alice........

                                                                                                                           

                                     I can't explain myself, I'm afraid, Sir, because I'm not myself you see. - Alice

                                                                                                             
Skymning vilar i väntan
grinden
gammal,rostig och öppen

Trädgården
den finns härinne
just den trädgård
just min trädgård
som jag saknat så

Har du väntat på mig?
Väntar du på mig?
Väntar du än?

Har du väntat i tusen år?

 Inatt

                                                                                           
   ska stjärnorna tala
om
vad som längtan är
i vilket djup jag ska söka

Kvällsdaggigt gräs viskar
om
vilka himlarna är

om att jag är ett barn
med oändligheten i min
hand

darrande åldring på trötta
ben


en kvinna stolt mitt
på vägen

ett gråtande barn
på någons trappa

Vore jag allt
är jag allt det där
och
ska stjärnorna då
äntligen tala inatt?

Vad min altares trädgård
är grön
Jordens grönska
levande liv
så många blommor

Trädgård?


Väntar du än?

                                                                                                             
Våren är här. Gryningen vaknar i fågelsång och ikväll regnar det. Vinden,blommorna,knopparna på träd och buskar och den där oerhörda väntan i allt.Som känns som en tyst men vild sång i själen och sedan de doftande regnen! Kan det finnas någon bättre healing än ett stilla vårregn?





till mor

Det finns en visshet i dina ögon.
Stegrar mig, skyggar!
Vill inte, kan inte våga.

Det gör så ont
och jag rasar
förbannade tiden
och de tysta skri
av skelettets nakna vita smärta
ekar vasst mot verklighetens
stumma väggar.

Så jag ville tända några stjärnor,
lova hopp och lite löften
från tidlösa vårar
i dina skatter av vitsippor
som var

Jaga bort stumhet
Jaga bort inrutade gränser
så jag tänder några stjärnor,
ja, låt mig tända några stjärnor.

Resignation, det böjda huvudet
den trötta darrande handen
som ligger så stilla i ditt knä

Ville röra vid din kind
och stryka bort den ljudlösa gråten
från din panna

Tystnad och en klockas ensliga slag
din väntan
och du

och alla dina ensamma tankar.

Jag vill andas kärlek i ditt vita hår.

För det finns en visshet i dina ögon
så vad hjälper det då
att jag dansar?





Well...It is just to follow the flow,she said,Alice.



http://www.youtube.com/v/rnGBTpVFCtM


  I can't explain myself, I'm afraid, Sir, because I'm not myself you see. - Alice


                       Så var det med den saken. Om ingen annan fattar så gör det inget. Men vi gjorde det.Och sen är det dessutom

  Vår. 



                         

               * Believing*             
















       
 

Inga kommentarer:

Det var en gång....

En sanning